Email hidden; Javascript is required. | |
Phone | 0109619160 |
NAMA GURU |
|
MINGGU PEMBELAJARAN | 15 |
HARI | SELASA |
MASA | 10:30 |
TARIKH | 05/27/2025 |
SENARAI KELAS ( FASA) |
|
SENARAI MATA PELAJARAN |
|
KEHADIRAN PELAJAR | 14 |
PELAJAR YANG TIDAK HADIR | 0 |
TAJUK / TOPIK | Unit 7: My Favourite Food (Reading) |
STANDARD PEMBELAJARAN | 2.2.1 Able to read and apply word recognition skills by matching words to pictures. |
STANDARD KANDUNGAN | 2.2 Understand specific information and details of short simple texts. |
OBJEKTIF PEMBELAJARAN. ( selepas proses pengajaran dan pembelajaran, pelajar dapat) : | Selepas proses pengajaran dan pembelajaran, murid dapat: Membaca dan memahami perkataan berkaitan makanan dalam ayat mudah. Memadankan sekurang-kurangnya 5 perkataan dengan gambar makanan yang betul. Membaca teks pendek dan mengenal pasti makanan kegemaran berdasarkan maklumat dalam teks. |
AKTIVITI PEMBELAJARAN & PEMUDAHCARAAN ( PdPc) | Guru memperkenalkan kosa kata makanan dengan kad gambar. Murid membaca teks pendek mengenai makanan kegemaran seseorang. Aktiviti padanan: murid memadankan perkataan dengan gambar. Aktiviti membaca berpasangan: murid bergilir membaca dan menjawab soalan berdasarkan teks. Aktiviti pengukuhan: murid mewarnakan gambar makanan yang disebut dalam teks bacaan. |
ALAT BANTU MENGAJAR ( ABM ) |
|
NILAI MURNI |
|
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM ( E.M.K ) |
|
PENTAKSIRAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN |
|
TAHAP PEMIKIRAN / ABAD KE 21 |
|
REFLEKSI |
|
18/06/2025
0 Comments
Explore More
Hello world!
04/03/2024
0 Comments
Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start writing! Author: admin